عمومی
خطوط سفید در چاپگرهای جوهر افشان
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 6:29


یکی از معایب نه چندان رایج پرینترهای لیزری، مشکل نوارهای سفید هنگام چاپ از این دستگاه ها است. ظاهر شدن خطوط سفید در پرینترهای لیزری گاهی برای بی فایده شدن اسناد و فایل های چاپی کافی است و کاربر مجبور به چاپ مجدد آنها می شود. خوشبختانه راه های ساده ای برای حل این مشکل وجود دارد که کاربر با کمی دقت می تواند خودش آن را انجام دهد. این روش ها شامل تمیز کردن هد چاپ با استفاده از نرم افزار Utility، تمیز کردن هد چاپ به صورت دستی و در نهایت بررسی و تغییر تنظیمات چاپگر می باشد.

خطوط سفید را در چاپگرهای جوهری با این 3 روش برطرف کنید

از تمیز کردن خودکار سر چاپ استفاده کنید

یکی از دلایل ایجاد خطوط سفید در چاپگرهای جوهر افشان، گرفتگی سوراخ های ریز سر چاپ است. بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از برنامه Utility است. (این نرم افزار در واقع یکی از امکانات موجود بر روی چاپگرها می باشد). کاربران حرفه ای و معمولی چاپگرها می توانند از برنامه Service برای هد پاک کن، تعمیر سر، پاک کننده هد بلند، تست نازل و غیره استفاده کنند. می داند که شامل چندین گزینه مانند

بنابراین، یکی از راه‌های پیشنهادی برای حل این مشکل، تمیز کردن هد چاپگر با ابزار کمکی است. پس از تمیز کردن هد چاپگر با ابزار، نتیجه را بررسی کرده و سند چاپ شده را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، می‌توانید روش‌های آموزشی دیگر را امتحان کنید یا برای بررسی جدی‌تر دستگاه با مراکز تعمیر چاپگر تماس بگیرید.

تمیز کردن دستی هد چاپ

یکی دیگر از راه های حل مشکل خطوط سفید در پرینتر لیزری تمیز کردن هد چاپ با دست است. (توجه: اگر دانش و مهارت لازم برای انجام این کار را ندارید، بهتر است از یک متخصص تعمیر چاپگر کمک بگیرید.) برای انجام این کار، سینی جلوی چاپگر را باز کنید و منتظر بمانید تا هد چاپ به جلو بچرخد. کارتریج را با احتیاط از دستگاه جدا کرده و تمام قطعات را بررسی کنید.

در صورت مشاهده آسیب به کارتریج، بهتر است کارتریج قدیمی را با کارتریج جدید تعویض کنید. (توجه: گاهی اوقات علت ایجاد خط سفید در چاپگر جوهر افشان خشک بودن کارتریج جوهر است، در این صورت می توانید نازل کارتریج را با یک پارچه نرم پاک کنید تا جوهر خارج شود. علاوه بر این می توانید ایجاد کنید. جریان جوهر را افزایش دهید و با تکان دادن آرام کارتریج، جریان جوهر را تسهیل کنید.) پس از انجام این مراحل، صفحه را به عنوان چاپ آزمایشی بگیرید.

تغییر تنظیمات چاپگر

تجربه نشان داده است که تنظیمات نادرست چاپگر در رایانه شما نیز می تواند باعث ایجاد خطوط سفید در چاپگرهای جوهرافشان آوافرهنگ شود. بنابراین، توصیه می شود در صورت بروز این مشکلات، تنظیمات چاپگر خود را بررسی کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. در این تغییرات تنظیمات چاپگر را استاندارد کنید. (تغییرات باید به گونه ای باشد که کیفیت چاپ را افزایش داده و در عین حال مصرف کارتریج را کاهش دهد).


اگر هیچ یک از روش های توضیح داده شده مشکل خطوط سفید چاپگرهای جوهرافشان را حل نکرد، بهتر است به مراکز تعمیر چاپگر مراجعه کرده و دستگاه را برای بررسی های تخصصی تری تحویل دهید. اگر به هر دلیلی نمی توانید چاپگر را جابجا کنید، می توانید از خدمات تعمیر در محل استفاده کنید. نمایندگی تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا یکی از مراکزی است که می توانید برای خدمات تعمیر چاپگر در محل با آن تماس بگیرید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: